Érték Vagyok ÖnBizBár Blog

Horváth Rita coach és pszichodráma asszisztens blogja

Hogyan álljak ki magamért? - Üzleti tervezés 1.0

- avagy egy különleges évértékelő 2021-ről és évtervező 2022-re és tovább... 5 perces olvasnivaló üzleti tervezésről, tapasztalatokról, élményekről és tanulságok utáni újratervezésről.

 rocketbook_evetervezes_2021.jpg

Álmokból valóságot teremteni

"Mindenkinek van egy álma, az enyém..." -  hangzik el egy régi magyar filmben, fülbemászó dallammal kísérve. Minden itt kezdődik. Mi a Te álmod, mire van igazán szükséged? Vannak emberek, akik könnyen észreveszik, mire van szükségük, vannak, akiknek nehezebb. Az én tapasztalatom az, hogy ahol/amitől rosszul érzem magam, ahol kellemetlen, ahol esetleg szorongok, vagy keserű szájízzel megyek bele, ott bizony van egy olyan számomra fontos érték, ami sérül és nem teljesül. Nekem ebben az évben a munka-magánélet egyensúlya lett nagyon fontos. Két kisgyerek mellett nekem fontos, hogy tudjak délután játszani velük, minőségemben ott lenni, nem csak szellemként és, ami a mentális és fizikai egészségemhez nekem elengedhetetlen, heti 3-szor másfél óra énidőt kikanalazni a napomból, Fél éve aláhúztam így a célom: maximum 20 órát szeretnék dolgozni egy héten, és ebből szeretném elérni a korábbi 8 órás jövedelmemet. Huh, elérhetetlennek is hangozhat, de nagyon elszánt voltam. Megvolt a vágy, ami ott lebegett a jövőmben, már csak kellett rá kötnöm egy rövid fonalat, ami hozzám vezeti és elérhetővé teszi. Így kezdtem célt formálni belőle.

Hogyan kovácsolj célt a vágyakból? - Konkrétumok mentén

Amikor már nagyon átéltem, hogy mennyire - és főleg miért - fontos nekem ez az egyensúly, elkezdtem ízlelgetni, hogy nekem ez hogyan válhat megvalósíthatóvá. Először is biztosan láttam, hogy át kell strukturálnom a napjaimat. Fogtam egy A4-es lapot, elkezdtem órarendet gyártani: mikor, mivel szeretnék foglalkozni és mennyit.  Majd rájöttem, hogy csak KATAs egyéni vállalkozóként fogom tudni a tervemben szereplő a szabadságot és sokoldalúságot megélni. Mivel szolgáltatásokat nyújtok, elszámolható költségeim nem nagyon vannak, így egy olyan adózási konstrukciót kerestem, ami fixen kiszámítható és elég alacsony kiadással jár. Utánanéztem, megtaláltam, online kitöltöttem és konkrétan 3 napig ültem a KÜLDÉS gomb megnyomása felett :-) A sok "Mi lesz, ha...?" félelem leküzdése után egy bátor ujjacska végül az ENTER gombra kattintott. Dolgozott az adrenalin, izgatott voltam és furcsamód egyszerre megkönnyebbült. 

Amikor így már élesben elindult a vállalkozás, jött a következő fejtörés: hogyan árazzam be ezt az órarendet? Persze, elsőre nem sikerült a matek, ezért újabb és újabb lapokat vettem elő és terveztem serényen.  Elkészült számítógépen az első üzleti tervem, ami már tevékenységekhez kötött árakat és órákat is tartalmazott havonta, egész évet feltöltve. Már el is készült a célom és volt hozzá részletes tervem!

Célra tarts és bátran fogd a kormányt!

Amikor már az adminisztratív akadályokat feldolgoztam, ideje volt elkezdeni feltölteni valós munkákkal az üzleti tervemet. Baráti beszélgetésekből, célirányos keresgélésekből elkezdtünk kapcsolódni egymáshoz és megtalálni a közös értéket. Mi az, amit én tudok élvezettel többletként nyújtani az ő vállalkozásaiknak és mi az, amit én tudok kinyerni magamnak. Itt messze nem a megbízási szerződés anyagi vonzatára gondoltam! Az foglalkoztatott, mi lesz számomra izgalmas és érték a közös munkánkban és hogy én mit tanulhatok általa. Mert ugye én konstansan a fejlődést keresem… Motiváló, izgalmas célok születtek.

Megvalósult célok, azaz mit hozott a 2021.

Elkezdődött a munka része, tele izgalmakkal, felfedezésekkel, érdekes kihívásokkal. Rendszereket építettünk, kontrolling folyamatokat vezettünk be, papír alapú pénzügyi adminisztrációt számítógépes táblázatokba tereltünk. Emellett voltunk tárgyalni, egész napon keresztül workshopot tartani. Volt, amikor nem jött össze a megbízás, de csalódottság helyett megértettük, miért nem passzoltunk össze a megrendelővel. Tanultunk belőle, hogy legközelebb másként lehessen, írtam blogbejegyzést, hogy másokon is segíthessek a saját tapasztalataimmal. Rendszerekben kezdtem el látni a történéseket is, a tárgylásokat, az embereket, a csoportokat, a dinamikájukat kezdtem el figyelni. Segített átlátni és elhelyezni magamat, magunkat egy-egy helyzetben. Egyre mélyebb rendszerszemlélettel kezdtem jelen lenni a coachingokban is. Nyár elején csatlakoztam játékmesterként a Szereprulett Életközép pszichodráma csoportjába, ahol rengeteget tanulok a csoporttól és a két vezető társamtól az emberekről, folyamatokról és tovább tudom csiszolni a figyelőmet. Az ősz meghozta nekem a tréningeket és a team coachingot is. Hol önismereti női csoportokat szerveztünk, hol team coaching csapatot vadásztunk. Újragondoltam a vezetői tréningeket kedves vezető társammal és önismereti gyakorlatokkal, cselekvésekkel tarkítva olyan csomagot alkottunk, ami végre igazán adott a résztvevőknek. Olyan értékes saját magukról való tudást vittek el magukkal a csoportunk résztvevői, amit azonnal a való életben is tudtak alkalmazni. Az elmélet keretezte, de az egyének alakították. Szárnyaltunk benne, mint egy táncművész a színpadon. Egyénre, csoportra szabottan, mégis a tematika mentén haladtunk. Mindehhez egy új honlap kívánkozott, így született meg az új köntös és a profitcoaching.hu domain név: egyszerre kontrolling alapú szervezetfejlesztés és a mögötte küzdő, fejlődni vágyó emberek coachingja, tréningje.

A ló túloldala – és puff: mit tervezzek a tapasztalatok mentén?

Egyik kedves ifjú ismerősöm emlékeztetett rá a minap, hogy még én mondtam neki az első találkozásunkkor, hogy „minden munkahely és munka választásnál azt nézd, hogy neked mit tud adni. Nincs olyan munkahely, ami nálad többet ér.” Milyen igaz!

Azt vettem észre télhez közeledve, hogy kapkodok és frusztrált vagyok. Ugye már tudod, ez mit jelent? Valami szükségletem nincs rendben: és ez a munka-magánélet volt. Átlendültem, heti 40 órát dolgoztam, a munkahelyi elvárások hajtottak, és pont a számomra legfontosabb két kis emberkétől vettem el az időt. Ezt ők is jelezték sokszor, majd az Élet „lelökött” a lépcsőn. A gyógyulás 4 hónapja segített az újratervezésben, új cél állításában: 2022. évben kevesebb munkával szeretném ugyanezt a bevételt elérni. Most újratervezek, átalakítom a megbízásaimat. Figyelek a magasabb óradíjra, és arra, hogy mi motivál, miben lelem az örömömet. Készül is az új terv: kivel, hogyan, mit mennyiért? Egy számomra fontos érték mentén születik: Én motivált és kiegyensúlyozott akarok lenni 2022-ben! A többi csak hab a tortán. Kalandra fel!

Ha tetszett, nyomj egy like-ot, ha te is tervezel, oszd meg velem az élményeidet!

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekvagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr1616798104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Érték Vagyok ÖnBizBár Blog

A blog, ahol olvashatsz önbizalomról, figyelemről, önismereti dolgokról, emberi kapcsolatokról, miértekről.

Friss topikok

süti beállítások módosítása